تعرفه خدمات اکتیو شبکه به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. از مهمترین این فاکتورها ، نوع خدمات ارائه دهنده و کیفیت خدمات می باشد.

خدمات اکتیو شبکه شامل چه خدماتی می باشد ؟

برای نصب و راه اندازی شبکه ، خدمات مختلفی ارائه می گردد که شامل خدمات اکتیو شبکه و خدمات پسیو شبکه می باشد. منظور از خدمات اکتیو شبکه ، خدمات فعال می باشد که شامل خدمات نرم افزاری شبکه است. بخشی از خدمات اکتیو شبکه را می توان خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه ، راه اندازی آنتی ویروس تحت شبکه ، مجازی سازی شبکه های کامپیوتری ، عیب یابی در شبکه و … نام برد.

مهمترین خدمات اکتیو شبکه شامل نصب و راه اندازی ایمیل سرور ، راه اندازی voip ، مجازی سازی سرور ، نصب فایروال و نصب و راه اندازی دامین و … است.

 

تعرفه خدمات اکتیو شبکه

تعرفه خدمات اکتیو شبکه به چه عواملی بستگی دارد ؟

عوامل زیادی بر نرخ خدمات اکتیو اثرگذار می باشند.

تجهیزات اکتیو شبکه در خدمات اکتیو شبکه

تمامی تجهیزاتی که امکان اثرگذاری روی سیگنال عبوری شبکه را دارند ، تجهیزات اکتیو شبکه می باشند. به هر میزانی که کیفیت تجهیزات اکتیو بالاتر باشد ، نرخ خدمات اکتیو بیشتر می شود. اکثر تجهیزات اکتیو شبکه ، نرم افزاری می باشند.

مانیتورینگ شبکه در خدمات اکتیو شبکه

یکی از عوامل اثرگذار بر تعرفه خدمات اکتیوشبکه ، مانیتورینگ شبکه می باشد. ابزارهای گوناگونی که برای مانیتورینگ شبکه مورد استفاده قرار می گیرند بر نرخ خدمات اکتیو اثر می گذارد. مانیتورینگ شبکه به منظور عیب یابی شبکه به کار می رود و می تواند زمان بوجود آمدن مشکل و دلیل بوجود آمدن مشکل را شناسایی کند. مانیتورینگ یکی از مباحث مهم در زمینه خدمات اکتیو شبکه می باشد.

امنیت شبکه در خدمات اکتیو شبکه

امنیت شبکه شامل قوانینی می باشد که توسط مدیر شبکه برای کنترل بر دسترسی های غیرمجاز ، مبارزه با حملات خارجی و داخلی به شبکه و سوء استفاده از منابع شبکه و … تعیین می گردد. نرم افزارها و تجهیزات گوناگونی در راستای ارائه خدمات امنیت شبکه به کار می روند.  نوع  خدماتی که در راستای برقراری امنیت شبکه پیاده سازی می شوند از مواردی می باشند که بر هزینه های خدمات اکتیو اثرگذار می باشند.

سیستم برق رسانی ، یکی از عوامل مؤثر بر تعرفه خدمات اکتیو شبکه

پیاده سازی سیستم برق رسانی شبکه باید به صورت اصولی و طبق استانداردهای مشخص انجام شود. چنانچه اختلالی در سیستم برق رسانی وجود داشته باشد ، خسارت های جبران ناپذیری به شبکه وارد می شود. شبکه ها باید مجهز به سیستم برق اضطراری باشند. سیستم برق رسانی در مراحل ارائه خدمات اکتیو شبکه پیاده سازی می شوند. وسعت سیستم برق رسانی و تجهیزات به کار رفته برای آن از مواردی می باشند که بر هزینه ها تأثیرگذار می باشند.

 

تعرفه خدمات اکتیو شبکه

کیفیت خدمات ارائه شده

همانطور که در ابتدای توضیحات اشاره کردیم ، کیفیت خدمات ارائه شده بر تعرفه خدمات اکتیو شبکه اثر گذار است. شرکت های گوناگون این خدمات را با کیفیت های متفاوتی ارائه می دهند. ممکن است برخی از شرکت ها با نرخ های پایین اقدام به ارائه خدمات اکتیو شبکه کنند. این در حالی است که پس از پیاده سازی خدمات توسط این شرکت ها ، از سطح پایین کیفی آن مطلع می شوید.

کیفیت پایین خدمات اکتیو شبکه ، موجب اختلال در دستیابی به اهداف موردنظر شبکه می گردد. لذا ضرورت دارد به کیفیت خدمات ارائه دهنده از سوی این شرکت ها ، توجه ویژه ای شود. بهتر است کیفیت را قربانی هزینه ها نکرده و بالاترین سطح کیفی خدمات اکتیو شبکه را انتخاب نمایید.

نرخ خدمات اکتیو چقدر است ؟

با توجه به عوامل تأثیرگذار بر تعرفه خدمات اکتیو شبکه ، نرخ این خدمات تعیین می گردد. لیستی بر اساس سرویس های ارائه شده مانند نرم افزارها ، تجهیزات و … تهیه می شود و نرخ کلی خدمات محاسبه می گردد. این شرکت ها می توانند خدمات ارائه دهنده خود را بر اساس بودجه شما تنظیم کنند.

شرکت های معتبر ، از ارائه تجهیزات اضافی که موجب بالا رفتن هزینه های شما می شود و در شبکه شما هیچ استفاده ای ندارد ، خودداری می کنند. تجهیزات اضافی نه تنها موجب بالارفتن هزینه ها می شود ، بلکه شبکه را پیچیده تر و موجب کندی عملکرد شبکه می گردد. بنابراین شرکت های ارائه دهنده این خدمات باید با نیازسنجی درست و درنظر داشتن سرمایه شما ، بهترین خدمات را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار دهند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post