نصب شبکه و راه اندازی شبکه

کوشا شبکه نصب شبکه و راه اندازی شبکه را در دو صورت راه اندازی شبکه از ابتدا و رفع مشکلات شبکه هایی که از قبل راه اندازی شده اند را بر عهده گرفته و روش های جداگانه برای اجرا و پیاده سازی و پشتیبانی آنها در نظر می گیرد.

پس از ارائه درخواست اولیه ازطرف مشتری ، بازدید اولیه توسط کارشناس فنی کوشا شبکه انجام خواهد شد. ابتدا کلیه نیازهای کارفرما ثبت شده، سپس از بستر موجود شبکه اطلاعات لازم تهیه می شود و یا در صورت فلت بودن شبکه یعنی اینکه تا آن لحظه هیچ اقدامی انجام نشده باشد، بررسی جهت نوع اجرا انجام خواهد شد. موارد مهم در این بازدید ابتدا نیاز کارفرما، سپس تجهیزات موجود می باشد.

نمونه مورد نیاز خدمات شبکه خدمت کارفرما اعلام خواهد شد تا در صورت عقد قرداد پشتیبانی شبکه کارفرما از خدمات شبکه کوشا شبکه اطلاعات کامل داشته و در قرارداد ذکر شود.

موارد مهم دیگر در این بازدید نصب شبکه و راه اندازی شبکه شامل :

– نوع بستر ارتباطی مانند کابلی یا بیسیم(پسیو شبکه)

– تعداد افراد استفاده کننده

– میزان و نوع منابع موجود مانند انواع سوئیچ، سرور،روتر، Storage، فایروال و ….

– بررسی مسائل امنیتی

– در صورت شعبه ای بودن شبکه، محل شعبات، نحوه ارتباط با شعب و ….

و سایر موارد جزو آنالیزهای اولیه برای راه اندازی شبکه می باشند.

نصب شبکه و راه اندازی شبکه در چندین مرحله انجام می شود . پس از راه اندازی شبکه ، از اهمیت پشتیبانی و نگهداری شبکه غافل نشوید.

ضرورت راه اندازی شبکه های کامپیوتری

نصب شبکه موجب آسانتر شدن ارتباطات میان کارکنان یک شبکه می شود. ایمیل ، چت آنلاین ، مکالمات تصویری ، تماس های تلفنی ، شبکه های پیام رسانی ، ویدیو کنفرانس و … برخی از امکانات شبکه های درون سازمانی می باشند. تمامی سیستم ها و تجهیزات دیجیتالی موجود در شبکه ، نودهای شبکه می باشند که می توانند به صورت بی سیم یا با سیم به یکدیگر وصل شوند. اینترنت بزرگترین شبکه حال حاضر در جهان می باشد.

چه شرکت ها و سازمان هایی به نصب شبکه و راه اندازی شبکه نیازمند هستند ؟

در صورتی که شرکت شما بیش از یک سیستم رایانه ای دارد ، با راه اندازی شبکه می تواند پیشرفت زیادی را تجربه نماید. راه اندازی شبکه سبب می شود که تبادل و به اشتراک گذاری اطلاعات میان کارکنان بسیار آسان شود.

اگر یکی از کارمندان شرکت بخواهد از صفحه ای پرینت بگیرد ، در شرایطی که شرکت شبکه نداشته باشد ، این فرد باید فایل خود را با روش های مختلف نزد شخصی که دارای پرینتر است ببرد. با راه اندازی شبکه ، تمامی کارکنان شرکت به تمامی تجهیزات در هر زمان دلخواه دسترسی دارند. بنابراین شبکه فقط مختص شرکت های بزرگ نیست و برای شرکت های کوچک نیز کارایی های زیادی دارد.

نکات مهم قبل از راه اندازی شبکه

قبل از نصب شبکه و راه اندازی شبکه ، باید موارد مهمی را درنظر داشته باشید.

فضای شرکت یا سازمان خود را درنظر بگیرید.

نیازهای سازمان یا شرکت را به طور دقیقی ارزیابی کنید.

تعداد سیستم های رایانه ای موردنیاز ، پرینتر و سایر لوازم جانبی مربوط به کامپیوتر ، تعداد کارمندان سازمان را درنظر داشته باشید.

نرم افزارهای موردنیاز کارکنان و نوع فایل هایی که اشتراک گذاری می شوند را بررسی کنید.

مسیرهای موجود برای کابل کشی شبکه را بازدید کنید.

مکان نگهداری تجهیزات و پشتیبانی از شبکه را درنظر بگیرید.

برد و مسافت مکان پوشش داده شده توسط وایرلس شبکه را مشخص کنید.

مزایای راه اندازی شبکه توسط کوشا شبکه اریکه

نصب شبکه و راه اندازی شبکه مزایای بسیار زیادی برای سازمان ها و شرکت ها خواهد داشت که به برخی از آنها اشاره شد. اما مجدداً به اصلی ترین مزایای راه اندازی شبکه اشاره می کنیم.

امکان استفاده از منابع سخت افزاری و نرم افزاری شبکه به صورت مشترک ، که سبب کاهش هزینه های سازمان ها می گردد.

کنترل و مدیریت بهتر و دقیق تر تجهیزات و منابع سازمان که خود مزایای زیادی خواهد داشت.

امکان تبادل اطلاعات ، آپدیت سریع برنامه ها و افزایش امنیت داده ها و اطلاعات که از مهمترین مزایای نصب شبکه و راه اندازی شبکه می باشد.

تمامی فرآیند راه اندازی شبکه توسط کوشا شبکه اریکه به بهترین نحو انجام می شود که این مسئله سبب کیفیت بالاتر شبکه راه اندازی شده ، می شود. کیفیت بالاتر شبکه ، مزایای بیشتری برای شبکه به همراه خواهد داشت. بنابراین توصیه می شود که راه اندازی انواع شبکه های سازمانی خود را به این مجموعه واگذار نمایید تا یک شبکه با سطح کیفی بالا در سازمان خود داشته باشید.

هزینه نصب شبکه و راه اندازی شبکه

هزینه راه اندازی شبکه با توجه به عوامل بسیار زیادی تعیین می گردد. نوع سرور ، کابل کشی و داکت کشی ها ، نوع پشتیبانی از شبکه و … از جمله این عوامل می باشند.

نوع سرور

سرور از تجهیزات اصلی یک شبکه محسوب می گردد. ویژگی های سرور و نوع سرور بر هزینه راه اندازی شبکه اثرگذار هستند. سرعت سرور ، حافظه سرور ، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری سرور ، پشتیبانی شدن یا پشتیبانی نشدن سرور و … از ویژگی های اثرگذار سرور بر روی قیمت آن می باشند.

سیم کشی و داکت کشی شبکه ( عامل اثرگذار بر هزینه نصب شبکه و راه اندازی شبکه )

وسعت پروژه ، تعداد نودها ، کیفیت سیم ها ، نصب پریزهای تک یا دو پورت و … بر هزینه سیم کشی شبکه اثرگذار است. البته جزئیات بسیار زیادی در این ارتباط وجود دارند که بر قیمت نهایی پروژه اثر می گذارند.

تأثیر نوع خدمات پشتیبانی بر هزینه شبکه

وسعت شبکه ، پیچیدگی شبکه ، نوع انتظارات شما در زمینه نحوه پشتیبانی از شبکه ، مدت زمان پشتیبانی و عوامل دیگری بر هزینه راه اندازی شبکه های کامپیوتری اثر می گذارند.

این یک شعار تبلیغاتی نیست، فرصتی است برای شما تا از بهترین خدمات موجود بهره مند شوید