آیا میدانید پشتیبان شبکه کیست و چه وظایفی دارد؟ آیا می دانید اهمیت بهره بردن از پشتیبان شبکه چیست؟ در رابطه با شبکه چه می دانید؟ با ما در کوشا شبکه اریکه که ارائه دهنده خدمات پشتیبانی، نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری است همراه باشید تا به پاسخ این پرسش ها دست پیدا کنید.

شبکه های کامپیوتری سیستم هایی هستند که برای برقراری ارتباط با شبکه های دیگر و ارسال و دریافت اطلاعات بین کامپیوتر های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و از تجهیزاتی نظیر: روتر، پرینتر، تلفن آی پی، کامپیوترهای متصل به سوئیچ و سوئیچ غیر مدیریتی تشکیل شده اند که از این شبکه ها به عنوان lan نیز یاد می شود.

در صورتی که شبکه های کامپیوتری بسیار بزرگ و وسیع باشند برای نگهداری آنها به یک سازمان و یا یک اتاق اختصاصی نیاز است که به آن اتاق سرور نیز گفته می شود.

پشتیبان شبکه کیست و چه وظایفی دارد؟

پشتیبان شبکه در واقع یک شخص متخصص و یا یک تیم متخصص و حرفه ای در زمینه IT است که به امور شبکه رسیدگی می کند و در صورت بروز مشکل در شبکه آنها را برطرف می نماید.

تمامی شبکه ها باید از پشتیبان شبکه بهره ببرند اما لازم به ذکر است که هر چه قدر که یک شبکه بزرگ تر باشد، اهمیت وجود پشتیبان شبکه برای مدیریت آن افزایش پیدا می کند.

پشتیبان شبکه علاوه بر اینکه باید به مشکلات ایجاد شده در شبکه رسیدگی کند و آنها را برطرف نماید، وظایف دیگری نیز بر عهده دارد که مهم ترین وظایف او به شرح زیر هستند:

پشتیبان شبکه باید قادر به نصب نرم افزار های مورد نیاز و سخت افزار های جدید برای سیستم های کامپیوتری باشد و امور مربوط به انها را انجام دهد.

افزودن سیستم جدید به کامپیوتر های شبکه و مدیریت حساب های کاربری و گذرواژها نیز از دیگر وظایف پشتیبان شبکه است.

علاوه بر آن یک پشتیبان باید قادر باشد تا به همه سیستم ها نظارت کند و امنیت انها را کنترل کند تا از بروز مشکلات امنیتی جلوگیری به عمل آید. در این راستا لازم است تا پشتیبان در صورت نیاز نرم افزار های مربوط به آنتی ویروس را نیز بر روی سیستم نصب کند.

رفع هر گونه خطا در شبکه و تعمیر و نگهداری آن نیز به عهده تیم پشتیبانی است که نباید از آن غافل شد.

در خصوص اینکه پشتیبان شبکه کیست و چه وظایفی دارد؟ باید به این مساله نیز اشاره کنیم که یک پشتیبان باید از کاربرانی که از شبکه استفاده می کنند پیشتیبانی و حمایت به عمل آورد و مسائل و مشکلات فنی انها را برطرف کند.

نظارت بر استفاده از شبکه، آموزش نحوه استفاده از برنامه ها به کارکنان و مدیریت روزانه شبکه نیز از دیگر وظایف تیم پشتیبانی محسوب می شود.

سایر وظایف پشتیبان نیز از قبیل زیر هستند:

  • ارتقا شبکه و برنامه ریزی برای پیشرفت در شبکه
  • استفاده از راه حل های مناسب برای رفع مشکلات شبکه
  • نظارت بر عملکرد کارمندانی که از شبکه استفاده می کنند
  • تهیه یک گزارش به صورت ماهیانه از عملکرد تیم پشتیبانی
  • تجزیه و تحلیل پروژه به صورت مداوم
  • ارائه پیشنهادات مناسب در خصوص کاهش هزینه های مربوط به شبکه
  • جلوگیری از فاش شدن اسناد و مدارک
  • مدیریت صحیح منابع فنی شبکه
  • ارائه مشاوره و راهنمایی به کاربران
  • و…

با وجود وظایفی که یک پشتیبان در خصوص شبکه به عهده دارد، زمانی که قصد دارید از یک تیم پشتیبانی برای مدیریت شبکه خود استفادهه کنید، حتما به این موارد توجه داشته باشید و این مسائل را با تیم پشتیبانی در میان بگذارید و انها را در قرار داد همکاری خود با تیم پشتیبانی قید کنید.

کلام پایانی:

در مجموعه کوشا شبکه اریکه اشاره کردیم که پشتیبان شبکه کیست و چه وظایفی دارد؟ حال که با وظایف پشتیبان شبکه و ماهیت پشتیبانی از شبکه آشنا شدید، در صورت تمایل می توانید درخواست همکاری با تیم پشتیبانی از شبکه را برای مجموعه کوشا شبکه اریکه صادر کنید و از تیم متخصص و حرفه ای پشتیبانی ما در خصوص فعالیت های شبکه خود بهره مند شوید.

کوشا شبکه اریکه در این راستا سابقه فعالیت زیادی دارد و تمامی امور را به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان انجام خواهد داد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
5/5 - (1 امتیاز)