در رابطه با شبکه چه می دانید؟ آیا شبکه به پشتیبان نیاز دارد؟ آیا می خواهید در این زمینه اطلاعاتی به دست آورید؟ پس این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

شبکه در کامپیوتر به مجموعه ای گفته می شود که متشکل از روتر، سوییچ غیر مدیریتی، پرینتر تحت شبکه، کامپیوتر های متصل به سوییچ و … هستند که تحت عنوان lan به فعالیت می پردازند و با یکدیگر تبادل اطلاعات انجام می دهند.

در صورتی که شبکه مورد نظر بسیار بزرگ باشد، برای آن با یک سازمان و یا یک اتاق رو به رو هستیم که میزبانی از رک سرور ها و زیر شبکه های مختلف را در سازمان انجام می دهد و طبقات مختلف سازمان را به هم متصل می کند.

لازم به ذکر است که مدیریت این شبکه ها توسط یک تیم متخصص در زمینه it انجام می شود.

آیا شبکه های کامپیوتری نیاز به پشتیبان دارند؟

مسلما شبکه ها به پشتیبانی نیاز دارند و باید امور مربوط به پشتیبانی انها از طریق تیم متخصص انجام شود تا در صورت بروز مشکل این تیم بتوانند مشکل به وجود آمده در شبکه را برطرف کنند.

پشتیبانی شبکه به چه معنا است؟

در واقع پشتیبانی شبکه به معنای خدماتی است که برای نگهداری و رفع مشکلات در شبکه انجام می شود که این خدمات را به دو شکل سخت افزاری و نرم افزاری انجام می دهند.

پشتیبانی سخت افزاری شبکه:

پشتیبانی سخت افزار شبکه در حقیقت به بررسی وضعیت عملکرد تجهیزات شبکه مربوط می شود که در این روش پشتیبانی باید تجهیزات سخت افزار بررسی شوند و تیم متخصص به بررسی کابل ها، خنک کننده ها و … بپردازند.

پشتیبانی نرم افزاری شبکه:

از طرف دیگر پشتیبانی نرم افزاری نیز به راه اندازی سرویس های جدید در شبکه، به روز رسانی میان افزار دستگاه ها، نصب و یا جایگزین کردن نرم افزار های قدیمی در نسخه های جدید و … مربوط می شود.

لازم به ذکر است که به تمامی متخصصینی که این امور را برای شبکه انجام می دهند، تیم پشتیبانی شبکه و یا کارشناس پشتیبانی شبکه گفته می شود.

اهمیت پشتیبانی شبکه چیست؟

در خصوص علل اهمیت نیاز به پشتیبان در شبکه باید اشاره کنیم که با راه اندازی شدن شبکه ها پس از مدتی مشکلاتی در آنها ایجاد می شود و عملکرد شبکه با مشکل مواجه می گردد. با بروز این اتفاقات عملکرد شبکه دچار مشکل می شود و ارسال و دریافت اطلاعات به خوبی انجام نمی شود.

به همین دلیل لازمز است تا شبکه در بازه های زمانی مشخصی به روز رسانی شود تا از بروز این مشکلات جلوگیری به عمل آید.

به همین دلیل با بهره گیری از تیم پشتیبانی شبکه می توان در خصوص عدم بروز مشکل در شبکه خیال آسوده ای داشت زیرا این متخصصین در زمان عقد قرارداد با شرکت و مجموعه شما متعهد می شوند که در صورت بروز هر گونه مشکل در شبکه آنها را برطرف کنند و وضعیت شبکه را در حالت پایداری نگه دارند.

وظایف پشتیبان شبکه چیست؟

تیم پشتیبانی و یا متخصص پشتیبانی شبکه باید از عهده وظایفی به شرح زیر بر آید و آنها را به درستی انجام دهد:

  • نصب نرم افزار های جدید و مورد نیاز
  • نصب سخت افزار های جدید در صورت نیاز به انها
  • اضافه کردن سیستم جدید
  • تنظیم کردن حساب های کاربری، گذرواژه ها و یوزر نیم ها
  • کنترل وضعیت امنیت در همه سیستم های شبکه
  • نصب کردن آنتی ویروس های مورد نیاز
  • رفع خطاهایی که در شبکه به وقوع پیوسته اند
  • تعمیر کردن و نگهداری از شبکه
  • پشتیبانی فنی از تمامی کاربرانی که از شبکه استفاده می کنند
  • نظارت بر نحوه استفاده از شبکه
  • مدیریت شبکه به صورت روزانه
  • ارائه خدمات مشاوره ای و راهنمایی های لازم به کاربران
  • و…

علاوه بر موارد ذکر شده در فوق، یک پشتیبان و تیم پشتیبانی از وظایف دیگری نیز برخوردار است که ما فقط برخی از مهم ترین آنها را نام بردیم.

کلام پایانی:

در مجموعه کوشا شبکه اریکه که امور مربوط به راه اندازی و پشتیبازی شبکه ها را برای شما هموطنان عزیز انجام می دهد، به بررسی این موضوع که آیا شبکه به پشتیبان نیاز دارد و یا خیر پرداختیم.

با وجود اینکه تمامی شبکه ها باید از پشتیبان بهره مند باشند، توصیه می کنیم که از مجموعه کوشا شبکه اریکه برای دریافت خدمات پشتیبانی شبکه بهره ببرید و از خدمات مناسب مجموعه ما برخوردار شوید.

با این وجود کافی است تا با شماره تماس های درج شده در وب سایت تماس بگیرید و با همکاران ما در این زمینه صحبت کنید تا آنها شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
5/5 - (3 امتیاز)