شرکت سیسکو یکی از سازندگان بزرگ تجهیزات اکتیو شبکه در دنیا می‌باشد. از تولیدات این شرکت می‌توان انواع سوئیچ، روتر، UCS، فایروال، Device‌های وایرلس و IP Phone را نام برد. همچنین این شرکت پیشرو در ارائه پروتکل‌های شبکه است. شرکت سیسکو با تولید طیف وسیعی از تجهیزات شبکه، برای هر سازمانی محصولات خاصی را ارائه می‌کند. از محصولات خانگی (Linksys) و شرکت‌های کوچک (Small Business) و متوسط تا سازمان‌های بزرگ و حتی سرویس دهنده خدمات اینترنتی ISP، همگی به تناسب سازمان خود می‌توانند از این تجهیزات استفاده کنند. تجهیزات سیسکو معمولا در دو نوع ثابت و ماژولار هستند. در نوع ماژولار می‌توان با افزودن کارت‌های جانبی، Device را ارتقا داد.

درباره سیسکو می توان گفت که این شرکت ، از برندهای شناخته شده آمریکایی می باشد که تجهیزات مختلف شبکه را عرضه می کند. شهرت این برند ، به دلیل تولید با کیفیت محصولات شبکه سازی است.

پیشرفت های سیسکو

سیسکو در دهه های قبل پیشرفت بسیار زیادی داشته است. در سال 1993 ، سیسکو مدل های بسیار جدیدی از روتر را ارائه نمود. در سال 1994 که مدیریت شرکت تغییر نمود ، پیشرفت های این شرکت سرعت بسیار زیادی پیدا کرد. در سال 2006 این برند فناوری TelePresence را ارائه کرد که به موجب آن ، امکان برپایی ویدئو کنفرانس فراهم شد. اشخاصی که در موقعیت های مختلفی بودند ، از این طریق ارتباط تصویری با یکدیگر ایجاد می کردند.

کارشناسان این حوزه دستیابی به این موفقیت را زمینه ای برای رونمایی از اینترنت اشیاء دانستند. از سال 2015 به بعد ، گرایش شرکت از پیشرفت در زمینه سخت افزاری به پیشرفت در زمینه نرم افزاری تغییر پیدا نمود.

مدارک سیسکو چیست ؟

موفقیت های بسیاری درباره سیسکو بدست آمده است. این موفقیت ها تنها در زمینه تولیدات نیست و در زمینه ارائه مدارک تخصصی شبکه هم می باشد. کاربران برای دریافت این مدارک بین المللی ، باید دوره های یادگیری سیسکو را پشت سر بگذرانند. برای دریافت این مدارک باید از طریق پورتال آکادمی شبکه سیسکو اقدام نمود.

مدارک سیسکو در چندین سطح مبتدی ، همکاری ، حرفه ای و متخصص در حوزه های گوناگونی عرضه می گردند. سوییچینگ و روتینگ ، ذخیره سازی شبکه ، دیتاسنتر ، صدا ، ارائه خدمات ، شبکه صنعتی ، امنیت شبکه ، تأمین کننده خدمات ، طراحی و … از گرایش های این مدارک می باشند.

اطلاعات بیشتر درباره سیسکو

سیسکو از اوایل ایجاد شبکه های کامپیوتری حضور داشته است. تجهیزات این شرکت ، حدود 85 درصد از ترافیک اینترنت در سطح دنیا را انتقال می دهند. در صورتی که قصد راه اندازی شبکه جدیدی را دارید ، بهتر است تمامی تجهیزات آن از جمله سوئیچ ، اکسس پوینت ، روتر و … را از محصولات این برند خریداری نمایید. بهره گیری از محصولات سیسکو برای زیر ساخت های شبکه ، در پیشرفت کسب و کار شما و دستیابی به اهداف شبکه شما تأثیر بسزایی دارد.

تجهیزات سیسکو، عملکرد بهتر، قابلیت اطمینان بیشتر و امنیت بالاتر را برای شبکه شما فراهم می‌آورد. با توجه به افزایش ورود محصولات غیر اصلی (Fake) به ایران، ما این اطمینان را در شما ایجاد می‌کنیم که محصول خریداریتان اصلی (Original) است. در کشور ما به اشتباه این محصولات تقلبی را با نام OEM می‌شناسند. که با مفهوم OEM کاملا متفاوت است. همانطور که می‌دانید بسیاری از تجهیزات مورد استفاده در ارگان‌های دولتی نیز تقلبی هستند. ما به واسطه همکاری با واردکنندگان این تجهیزات، علاوه بر تامین تجهیزات مورد نیاز مشتریان خود، شما را در زمینه مشاوره، نصب و پیکربندی این تجهیزات نیز یاری می‌دهیم. ما با توجه به نیاز مشتریان برای نصب و راه اندازی تجهیزات، از کارشناسان فنی و آموزش دیده بهره می‌بریم.

از جمله تنظیمات لازم بر روی این تجهیزات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. اعمال تنظیمات اولیه: تنظیم IP و Vlan بندی تنظیمات سطح دسترسی به روز رسانی سیستم عامل (IOS) تنظیم NTP و … بکاپ: تهیه بکاپ از سیستم عامل و تنظیمات اعمال شده . مونیتورینگ تجهیزات: مونیتورینگ مستمر جهت اطمینان از عملکرد صحیح Device . به منظور نظارت و مدیریت در شبکه‌ها، ثبت رویدادها، امری ضروری می‌باشد.بر روی Device‌ها، ارسال رویدادها به سرور از طریق دو پروتکل Syslog و SNMP صورت می گیرد.از این پروتکل‌ها برای نظارت و مدیریت بر Device‌ها، سرورها و کلاینت‌ها در شبکه‌ استفاده می شود. پس از فعال کردن این پروتکل‌ها، با استفاده از نرم افزار‌های مخصوص، نظارت روی این Device‌‌ها انجام می گیرد.

از خدماتی ست که ما به مشتریان خود ارائه میدهیم ، شما در صورتی که نیاز به راهنمایی و یا پیاده سازی استراکچر های اولیه بر روی محصولات سیسکو از قبیل روتر ، سوئیچ ، فایروال ، تلفن آی پی و … دارید میتوانید روی کمک فنی و مشاوره ای تیم کوشا شبکه حساب کنید .در بعضی موارد نیاز به راه اندازی اولیه سخت افزار سیسکو خریداری شده از جمله روتر ها و سوئیچ ها و یا مشاوره خرید صحیح مطابق با نیاز های فعلی و آتی سازمان مطبوع و همچنین رفع مشکلاتی که مدتها آزارتان میدهد و نگران بروکراسی های دست و پا گیر اداری برای عقد قراردادها و مناقصات با شرکت های خدمات سیسکو هستید ، ما با خدمات کانفیگ و مشاوره رایگان سیسکو با تیم متبحر و امین در خدمت شما هستیم .

تهیه Document از ساختار کلی شبکه . Device‌ها از پروتکل‌های کشف همسایگی استفاده می‌کنند، در صورتی که شبکه از قبل طراحی شده باشد، می‌توان با استفاده از این پروتکل‌ها، توپولوژی شبکه را بدست آورد. این پروتکل‌ها برای مدیریت و نظارت در شبکه‌ مناسب می‌باشد. البته به منظور رعایت موارد امنیتی بهتر است، در صورت عدم نیاز این پروتکل‌ها را روی Device‌ها غیر فعال کنید. علاوه بر موارد فوق با توجه به ساختار سازمان تنظیماتی تخصصی‌تر نیز صورت خواهد گرفت.