خرید تجهیزات شبکه باید با دقت زیادی صورت بگیرد تا با کیفیت ترین تجهیزات برای شبکه فراهم گردد و سبب بهبود عملکرد شبکه شوند.

برای نصب و راه اندازی شبکه های گوناگون به تجهیزات مختلفی نیاز داریم. تهیه ی این تجهیزات بر عهده ی شرکتی است که مسئولیت راه اندازی شبکه را بر عهده دارد. در صورتی که تهیه ی تجهیزات را بر عهده گرفتید ، باید چندین مورد را در نظر داشته باشید.

اهمیت شناسایی نیازها

در اولین مرحله باید نیازهای سازمان به درستی شناسایی گردند. تعداد کارکنان ، حتماً بایستی تعیین شود و تعداد کارکنانی که ممکن است به سازمان اضافه شوند ، پیش بینی شود. با درک درست نیازها می توان خرید مناسبی انجام داد. در صورتی که نیازها به خوبی شناسایی نشوند ، تجهیزات پسیو  خریداری شده مفید نخواهد بود و سرمایه ی شما به هدر می رود. خرید تمامی ابزارهایی مانند سوئیچ ، روتر ، کابل ها و … با درک درست نیازهای شبکه امکان پذیر خواهد بود.

 

خرید تجهیزات شبکه

لزوم داشتن اطلاعاتی کامل از تجهیزات موردنیاز شبکه

قبل از خرید تجهیزات شبکه ، بایستی اطلاعات کاملی در زمینه تجهیزات مورد نیاز به دست آورد. این اقدام سبب افزایش آگاهی شما در زمینه آن تجهیزات شده و در انتخاب درست تجهیزات موردنظر اثرگذار می باشد. جمع آوری اطلاعات می تواند از روش های مختلفی مانند جستجو در اینترنت ، مشاوره با شرکت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری یا شرکت های ارائه دهنده خدمات شبکه  و … صورت بگیرد. البته باید درنظر داشته باشید که مشاوره با شرکت های معتبری انجام بگیرد که اطلاعات درستی به شما ارائه دهند و شما را گمراه نکنند.

برخی از شرکت هایی که در زمینه فروش تجهیزات شبکه فعالیت دارند با هدف فروش تجهیزات خود ، اطلاعاتی نادرستی در اختیار مشتریان قرار می دهند.

لزوم خرید تجهیزات شبکه از یک شرکت معتبر

یکی از دشوارترین مراحل راه اندازی شبکه ، تهیه ی تجهیزات مربوط به آن می باشد. در کشورهای خارجی به علت حضور نمایندگی های برندهای سازنده تجهیزات ، خرید به آسانی از طریق نمایندگی ها انجام می شود. ولی در ایران درگیر مسائل مربوط به تحریم هستیم. شرکت های اندکی وارد کننده این تجهیزات هستند.

برخی از این شرکت ها ، فقط در اندیشه ی منفعت خود می باشند. به همین علت ممکن است تجهیزات ارائه دهنده از سوی این شرکت ها ، کیفیت مناسبی نداشته باشند. لذا ضرورت دارد خرید تجهیزات شبکه از یک شرکت معتبر انجام شود تا بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را داشته باشند.

به دلیل اینکه کیفیت قطعات و تجهیزات بر روی عملکرد شبکه اثرگذاری زیادی دارد ، باید در تهیه ی آنها نهایت دقت به کار برده شود. فریب شرکت هایی که تجهیزات بی کیفیت و فیک را با قیمت های پایینی ارائه می دهند ، نخورید و کیفیت را قربانی هزینه ها نکنید. قطعاً تجهیزات با کیفیت ، قیمت بسیار پایینی ندارند. در انتخاب یک عرضه کننده تجهیزات شبکه به خوبی تحقیق نموده و تجهیزات موردنیاز خود را از آنجا تهیه کنید.

خدمات پس از فروش

در هنگام خرید تجهیزات شبکه باید به داشتن خدمات پس از فروش آنها توجه کنید. تمامی تجهیزات با کیفیت ، دارای خدمات پس از فروش می باشند. در واقع گارانتی و خدمات پس از فروش ، گواه کیفیت بالای محصول می باشند. بنابراین هنگام خرید ، از کارشناس فروش درباره گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات سؤال کنید. با اطمینان از داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش ، اقدام به خرید تجهیزات موردنیاز خود کنید.

مشاوره و نصب

پس از خرید تجهیزات شبکه ، نوبت به نصب آنها می رسد. توجه داشته باشید که نصب این تجهیزات ، اقدامی تخصصی است و نیازمند تسلط در این زمینه ها می باشد. در صورتی که نصب تجهیزات توسط کارشناسان آماتور و نابلد انجام شود ، تجهیزات عملکرد مطلوبی نخواهند داشت. بنابراین نصب تجهیزات بایستی توسط کارشناس حرفه ای صورت بگیرد.

  • امیدواریم که با مطالعه این مقاله بتوانید خرید موفقی داشته باشید و بهترین شبکه کامپیوتری را داشته باشید. با شناسایی درست نیازهای شبکه ، کسب اطلاعات لازم در زمینه تجهیزات شبکه ، انتخاب شرکت معتبر ارائه دهنده تجهیزات ، توجه به دارا بودن گارانتی و خدمات پس از فروش تجهیزات ، مشاوره و نصب درست تجهیزات و … می توانید با یک بودجه مناسب به راه اندازی یک شبکه کارآمد و مفید اقدام نمایید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post