VMware برای مجازی سازی سرورها

دلایل انتخاب VMware برای مجازی سازی سرورها:در قسمت اول و دوم از سری مقالات مزایای استفاده از VMware برای مجازی سازی سرورها ، به بررسی انواع Hypervisorها و همچنین ویژگی های مهم این تکنولوژی پرداختیم و در این قسمت به مقایسه ویژگی های مهم تکنولوژی VMware و سایر شرکت های ارائه دهنده می پردازیم.
ارائه بالاترین سطح انعطاف‌پذیری و انتخاب‌پذیری
برنامه‌های مهم و حیاتی در کسب‌وکار از صنعتی به صنعت دیگر و در انواع مختلف شرکت‌ها متفاوت می‌باشند. برنامه‌ها از سوی ارائه‌دهندگان بزرگ و مستقل نرم‌افزار مانند SAP، Symantec و مایکروسافت و همچنین ارائه‌دهندگان تکنولوژی تخصصی یک صنعت یا به عبارتی ارائه دهندگان Vertical-Specific مانند Epic برای بخش بهداشت و سلامت یا Epicor برای خرده‌فروشی ارائه می‌شوند. رویکرد VMware برای مجازی‌سازی، بیشترین میزان انعطاف‌پذیری و انتخاب‌پذیری را جهت برگزیدن سخت‌افزار و اجزای برنامه برای کاربران فراهم می‌نماید که به بهترین شکل با نیازهای آنان مطابقت دارد؛ ضمن اینکه کاربران می‌دانند که راهکارهای VMware به خوبی با سرمایه‌گذاری‌ بر تکنولوژی‌های موجود ادغام می‌گردد. Vmware، یک رویکرد کلی برای بارکاری را دنبال می‌نماید که هیچ نوع بارکاری را ترجیح نداده و عملکرد بالا را به صورت یکپارچه در تمام برنامه‌های مجازی ارائه می‌نماید. بدین ترتیب به جای اینکه مجبور باشیم چندین Silo را مدیریت نماییم، یک پلتفرم برای پشتیبانی تمامی برنامه‌های مهم و حیاتی در کسب‌‌و‌کار ارائه می‌گردد.

مقایسه رویکرد کلی بار کاری برای VMware با رویکردهای رقبا
VMware با اکوسیستم بزرگ شرکای خود (ارائه دهندگان نرم‌افزار، تولیدکنندگان تجهیزات اصلی سیستم (OEM) و تولیدکنندگان فرعی) دارای همکاری نزدیکی است تا بتواند صحت کارکرد محصولات آنها را با VMware vSphere بررسی نماید و معمولا در هنگام عرضه اولیه این محصولات، برای آنها گواهی ارائه می‌نماید. نتیجه این همکاری با طیف وسیعی از ارائه دهندگان تکنولوژی، آن است که تکنولوژی VMware در مجموعه گسترده‌ای از محیط‌های IT مورد استفاده قرار می‌گیرد. vSphere ، از سیستم عامل‌های بیشتری به عنوان Guest در مقایسه با سایر محصولات مجازی‌سازی شرکت‌های مایکروسافت و Citrix پشتیبانی می‌نماید؛ در واقع نسخه‌های بیشتری از ویندوز را نسبت به محصول مجازی‌سازی مایکروسافت پشتیبانی می‌کند. vSphere بر روی بیش از ۱۵۰۰ مدل سرور جهت پشتیبانی بسیار گسترده سخت‌افزاری مورد تایید قرار گرفته و بیش از ۲۰۰۰ ارائه دهنده نرم‌افزار از ۳۶۰۰ برنامه اجرا شده در پلتفرم vSphere به طور مستقیم پشتیبانی نموده‌اند.
هر روز تعداد بیشتری از ارائه‌دهندگان نرم‌افزارهای مستقل، به تست نرم‌افزار خود را بر روی VMware حتی قبل از عرضه آن به بازار می‌پردازند. ارائه دهندگان بزرگ نرم‌افزار در دنیا از مشتریانی پشتیبانی می‌نمایند که برنامه‌های خود را در محیط VMware و با آن اجرا می‌نمایند. از جمله این شرکت‌های مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
Adobe , IBM , Apple , Juniper Networks , Avaya , McAfee , BMC Software , Microsoft , Cisco Systems , Oracle , Computer Associates, Red Hat, Dell , SAP, EMC , Symantec, HP , TIBCO
VMware vSphere با Operations Management 5.5 Microsoft Windows Server 2012 R2 با Hyper-V

جدول : مقایسه ویژگی‌های اکوسیستم و تداوم کسب‌و‌کار در پلتفرم‌های مجازی‌سازی

کمترین هزینه کلی مالکیت یا به اختصار TCO
بهترین پلتفرم مجازی‌سازی، توسط شرکت VMware به بازار عرضه می‌شود. این پلتفرم به عنوان راهکاری مبتنی بر Rock-Solid Hypervisor که می‌تواند چالش‌برانگیزترین بارهای کاری مهم و حیاتی در کسب‌و‌کار را مجازی‌سازی نماید و همچنین راهکاری مدیریتی است که به طور ویژه برای مجازی‌سازی طراحی شده است. به‌هرحال دیگر رقبا قصد دارند VMware را بسیار پرهزینه جلوه دهند. در واقع‌، آنها معمولا ادعا می‌کنند که این پلتفرم مجازی‌سازی ۱۶ برابر گران‌تر از سایر محصولات ارائه شده می‌باشد. اما نگاهی دقیق‌تر بر این موضوع نشان می‌دهد که ادعام آنان کاملا تنگ‌نظرانه است. بدیهی است که در اختیار داشتن مالکیت یک خودرو بیش از برچسب قیمت آن هزینه در بر دارد. میزان سوخت خودرو، هزینه‌های نگهداری و قابلیت اطمینان کلی بر هزینه‌های دارنده‌ آن تاثیر بسزایی دارد. یک شیوه بهتر برای ارزیابی ارزش اقتصادی پلتفرم‌های مختلف مجازی‌سازی آن است که هزینه‌های کلی مالکیت (TCO) آن در نظر گرفته شود.
یک شیوه معمول برای ارزیابی هزینه کلی مالکیت، آن است که هزینه‌های سرمایه (CapEx) و هزینه‌های عملیاتی جاری (OpEx) مربوط به یک راهکار مورد توجه قرار گیرد. هزینه‌ سرمایه در رابطه با اتخاذ تصمیمات مجازی‌سازی شامل کلیه هزینه‌های مربوط به اجرای یک راهکار می‌شود، در حالی که هزینه عملیاتی در برگیرنده زمان صرف شده توسط مدیران IT برای مدیریت آن راهکار می‌باشد. بدین ترتیب تحلیل و بررسی هزینه‌های کلی مالکیت برای مجازی‌سازی توسط سازمان‌ها مستلزم در نظر گرفتن موارد زیر در محاسبات می‌باشد:
تراکم ماشین مجازی برای هر سرور فیزیکی:
در واقع باید در نظر داشت که چه تعداد ماشین مجازی باید برای هر Host ایجاد شود و چه تعداد License سرور و نرم‌افزار باید خریداری شود.
صرفه‌جویی در هزینه‌های عملیاتی:
هزینه مدیریت IT و هزینه‌های نگهداری در حال حاضر فراتر از بودجه IT است و باید ارزیابی کرد که چگونه هر یک از راهکارها می‌تواند کارایی کارکنان IT را بهبود بخشیده و هزینه‌های عملیاتی را کاهش ‌دهد.
در قسمت بعد که قسمت چهارم (پایانی) می باشد، به علت محبوبت محصولات شرکت VMware در بین سایر محصولات مجازی سازی ارائه شده در بازار می پردازیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2.6/5 - (5 امتیاز)