کارایی پشتیبانی و نگهداری شبکه :  شامل اقدامات حفظ و نگهداری، برطرف کردن مشکلات، افزایش ضریب امنیت و دوام زیرساخت ها و تجهیزات یک سازمان است.

پشتیبانی و نگهداری شبکه یعنی چه؟

پشتیبانی از شبکه اقداماتی است که شبکه رایانه ای را به روز و سودمند نگهداری می کند. سخت افزار یا نرم افزار شبکه را سازگار و مفید اداره می کند.

پشتیبانی و نگهداری باید توسط کارشناسان و متخصصان صورت گیرد تا به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه

یک شبکه بعد از طراحی و پیاده سازی نیاز به نگهداری و پشتیبانی دارد. شبکه باید از نظر سخت افزار و نرم افزار همواره کنترل شود و ایرادات آن رفع شود.

نرم افزارها آپدیت شوند. لذا پشتیبانی باید به صورت دقیق و همیشگی صورت گیرد..

جهت ارائه خدمات پشتیبانی  ونکهداری از شبکه، ابتدا گزارشی از مشکلات تهیه شده و برنامه ریزی مناسب جهت رفع این مشکلات صورت می گیرد. سپس از شبکه آماده به کار باید نگهداری شود.

خدمات نگهداری شبکه برای حفظ کارکرد همیشگی آن آماده می شود. خدمات نگهداری شبکه شامل دو قسمت سخت افزاری و نرم افزاری می باشد.

نگهداری سخت افزاری شامل نگهداری از سیستم کابل کشی، نگهداری از نودها و پریزهای برق، نگهداری از آرایش مرتب رک ها، مراقبت سخت افزاری از سرورها و روترها، نگهداری فایروال ها، مانیتورینگ تجهیزات ، مشاوره و پشتیبانی در زمینه خرید و ارتقا سیستم ها و … می باشد.

نگهداری نرم افزاری شامل به روز رسانی سیستم عامل ها، آپدیت آنتی ویروس ها، پشتیبانی از سرویس های شبکه، ، آپدیت نرم افزارها، مانیتورینگ اینترنت و پهنای باند، بررسی کارکرد مداوم نرم افزارها و… می باشد.

مزایای پشتیبانی و نگهداری شبکه

از امتیازهای پشتیبانی و حمایت شبکه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

جلوگیری از کاهش عمر شبکه

زمانی که ایرادات شبکه را به موقع شناسایی و رفع کنید سبب جلوگیری از، از کار افتادن شبکه می شوید و بدین ترتیب شبکه به صورت خودکار همیشه در حالت آماده به کار می باشد. زیرا همیشه در حالت روشن قرار دارد.

افزایش کارایی شبکه

در حقیقت با پشتیبانی و نگهداری شبکه با کاهش هزینه ها نیروهای انسانی و استفاده تؤام از فناوری های جدید، تمامی فعل و انفعالات شبکه مورد بررسی و تحت نظر قرار می گیرد.

شناسایی بهتر زیرساخت های شبکه

با دسترسی به اطلاعات و مهارت های لازم، برای نگهداری از شبکه و شناسایی نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری زیرساخت های شبکه را به خوبی شناسایی می کنند و آمادگی برای ایجاد انواع تغییرات و تحولات در آن را متناسب با نیاز کاربر دارند.

مقیاس پذیری بالاتراز مزایای شبکه

از طریق نگهداری شبکه میزان کاربرد از پهنای باند، ظرفیت روتر و سایر موارد به اطلاعات دسته اول می رسیم.

کاهش هزینه ها

مسلماً هزینه به کارگیری متخصصان جهت پشتیبانی از شبکه بسیار کمتر از هزینه ای است که در صورت خرابی و از کار افتادن شبکه باید پرداخت شود.

اقدامات کارشناسان پشتیبانی و نگهداری شبکه

با به کارگیری متخصصین پشتیبانی می توان با مدیریت درست تمامی اختلالات کلی و جزئی شبکه را حل نمود.

بازدید دوره ای از زیرساخت های شبکه

کلیه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری به صورت دوره ای توسط کارشناس پشتیبان و نگهداری تحت نظارت قرار می گیرد وایرادات احتمالی را رفع می نمایند.

به روزرسانی و آپدیت های سخت افزاری

کارشناسان با هدف بهبود کیفیت و کاهش خطای کار یک شبکه از نسخه های آپدیت شده سخت افزارها که متناسب با نرم افزارهای جدید است، استفاده می کنند.

سرویس دهی به کلیه سیستم ها

طبق قرارداد فی مابین کارشناس و سازمان تمامی سیستم ها بازرسی و سیستم های جدید مورد نیاز سازمان را نصب می کنند.

ایرادیابی شبکه بر اساس نیاز سازمان

بنا به درخواست سازمان ، کارشناسان در محل حاضر و ایرادات موجود در هر قسمت از سازمان را رفع می کنند.

نصب نرم افزارهای آنتی ویروس به روز

برای جلوگیری از هک شدن شبکه در راستای پشتیبانی و نگهداری  شبکه، کارشناسان آنتی ویروس های آپدیت شده را در هر بازدید نصب و به روزرسانی می کنند.

تهیه نسخه پشتیبان

از داده ها و اطلاعات شبکه بک آپ یا نسخه پشتیبان تهیه می کنند.

ارائه مشاوره در راستای ارتقا سیستم های شبکه

کارشناسان بهترین مشاوره ها را با هدف کارایی و اثربخشی بیشتر شبکه ی سازمان متناسب با اهداف جدید تر سازمان می توانند ارائه دهند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post