برای نصب و راه اندازی شبکه اینترنت خانگی ADSL ، نیاز به نصب مودم  و روتر بر روی یک سیستم کامپیوتری یا یک گوشی به روز داریم.

مودم تی پی لینک TP- LINK

مودم تی پی لینک یکی از بهترین مودم ها در زمینه ارائه خدمات شبکه اینترنت می باشد که در حال حاضر از پرفروش ترین مودم ها در بازار می باشد.

مودم که دستگاهی برای تبادل داده واطلاعات می باشد در انواع مختلفی مانند مودم های ADSL ، مودم های سیم کارت خور، مودم هایی با اتصال با سیم یا بی سیم، مودم های پاور بانک و… می باشد.

مودم های تی پی لینک با توجه به نوع و کیفیت آنتن دهی در بخش های گوناگون مانند منازل و ادارات استفاده می گردند. برند تی پی لینک با توجه به تنوع گسترده و خرابی های کمی که دارند فروش بالایی در بازارها دارند. این مودم ها از ضمانت نامه های معتبر و خوبی برخوردار هستند.

راه اندازی و نصب مودم تی پی لینک

جهت نصب مودم سیم برق آن را به پریز زده و به پورت آن در پشت مودم یا روتر متصل کنید. اگر مودم شما دارای روتر درونی باشد نیازی به روتر جداگانه ندارد. اگر روتر مجزا دارید، روتر را با کابل به مودم وصل کنید. یک سر کابل را به پورت اینترنت Enternet یا ون WAN ( آبی ) اتصال دهید و سر دیگر آن را به پورت Ethernet  یا لن  LAN  (زرد رنگ ) پشت مودم تی پی لینک  وارد کنید.

برای نصب و راه اندازی مودم در ویندوزهای مختلف 7 و 10 و… دستگاه رایانه خود را با کابل به روتر وصل نمایید. ( چنانچه مودم شما روتر دورنی دارد از مرحله ی اتصال روتر و مودم به یکدیگر بی نیاز هستید)

با اطمینان از اینکه سیستم به وایرلس دیگری کانکت نمی باشد آدرس tplinkwifi.net  را در مرورگر خود تایپ کنید و اینتر کنید.

با باز شدن صفحه جدید یوزرنیم و پسورد خود را وارد کنید. تمامی این اطلاعات شامل آدرس و یوزر و پسورد در زیر روتر وجود دارند.

با وارد نمودن درست اطلاعات و لاگین شدن به پیج کاربری روتر وارد می شوید. از تب Wireless 2.4  ( یا تب Advanced  و سپس زیر منوی Wireless ) زیر منوی Wireless Setting  را انتخاب نمایید تا اقدام به تنظیمات آن کنید. در بخش Network Name  نام مورد نظر خود را وارد کنید.

در بخش Wireless Security  یک رمز جدید انتخاب نمایید. از انتخاب رمزهای قابل حدس برای جلوگیری از هک شدن مودم خود، خودداری کنید. تغییرات را ذخیره کنید.

در قسمت ورژن Version  باید WPA2-PSK  را وارد کنید. در مدل هایی از تی پی لینک باید ابتدا Security  را تعیین و بعد ورژن را مشخص کنید. Security  را  Personal  قرار دهید. با انتخاب رمز جدید تغییرات را ذخیره کنید.

نصب مودم تی پی لینک قدیمی

در تی پی لینک های قدیمی، نصب مودم کمی متفاوت می باشد. در این مودم های قدیمی پس از اتصال بین روتر و مودم، روتر را با کابل به سیستم وصل نمایید.آدرس  http://192.168.1.1  را جستجو کنید.

با وارد نمودن یوزر و پسورد که معمولاً Admin  می باشد لاگین کنید. در پنجره ی باز شده گزینه Time zone  را انتخاب نمایید. در پنجره ی بعدی که ISP Connection Type  می باشد باید دایره ی PPPoE  را تیک بزنید.

یوزر و پسورد را وارد کنید. در قسمت های مربوط به VPI  عدد 0 و VCI  عدد 35 را تایپ کنید. اگر با وارد نمودن این دو عدد برای VCI  و  VCP  با پیغام خطا روبه رو شدید باید با شرکت ارائه خدمات شبکه ی اینترنتی خود ،( برای مثال مخابرات ) تماس بگیرید و کدهای مربوط به این دو گزینه را از آنها دریافت نمایید.

Connection Type  را PPPoE LLC  انتخاب کنید و  به مرحله بعد Next ) ) بروید .

پنجره ی باز شده دایره ی Activated  را تیک بزنید. در بخش SSID  نام دلخواه را انتخاب کنید.  این نام همان اسمی است که با روشن کردن وای فای خود، وای فای با این نام بالا می آید. تغییرات را ذخیره نمایید.

تفاوت PPPoE و Bridge

در کانفینگ کردن مودم دیدید که در یک مرحله باید بین گزینه های PPPoE و Bridge یکی را انتخاب کنید. زمانی که شما قصد دارید با روشن نمودن مودم به طور مستقیم به نت دسترسی پیدا کنید باید گزینه PPPoE را انتخاب کنید. اما اگر نخواهید اتصال به نت به صورت خودکار انجام گردد گزینه Bridge را انتخاب نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post