خدمات نصب و راه اندازی شبکه با هدف پیشبرد اهداف یک سازمان برای انجام پروژه های سازمان به بهترین و اصولی ترین شکل ممکن صورت می گیرد.

نصب و راه اندازی شبکه شرکتی

نصب و راه اندازی شبکه اقدامات اجرایی برای پیاده سازی یک شبکه است. نصب و راه اندازی شبکه ارتباطات درون سازمانی را راحت تر و آسان تر می کند.

منظور از نصب و راه اندازی شبکه همان نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری می باشد و شبکه های کامپیوتری را به اختصار شبکه می گویند. بزرگترین شبکه موجود در جهان اینترنت می باشد.

نصب و راه اندازی اصولی شبکه باید طبق استانداردها و معیارهای صحیح صورت گیرد. اگر شبکه به درستی شکل گیرد، از بروز مشکلات مربوط به آن جلوگیری می شود.

خدمات نصب و راه اندازی شبکه

خدمات شبکه باید طبق استانداردهای اصولی و به درستی ارائه شوند.

تأمین تجهیزات شبکه

در این مرحله باید تمامی تجهیزات مورد نیاز شبکه از تجهیزات اصل و با کیفیت تهیه شوند. کارشناسان ارائه دهنده تجهیزات باید استاندارد و اصل بودن تجهیزات را تضمین کنند.

راه اندازی پسیو شبکه

ابتدا خدمات پسیو شبکه را راه اندازی می کنند. مسیرهای کابل کشی را تعیین می کنند. مسیری را انتخاب می کنند که نویزها و خمش ها را کمتر کند. جاگیری نودها مشخص می شود.

کابل کشی تا مکان قرارگیری رک و تجهیزات انجام می شود. سربندی های مورد نیاز را صورت داده و شبکه را مورد آزمایش قرار می دهند. تجهیزات را در رک ها جایگذاری می کنند و در پایان گزارش آن را به مدیران می دهند.

میزان انتقال اطلاعات محاسبه شده و نوع کابل ها و فیبرها باید از قبل تعیین شود.

راه اندازی اکتیو شبکه

اکتیو شبکه را در دو قسمت صورت می دهند. در قسمت سروری، تعداد سرورهای لازم را حساب می کنند. سرورهای لازم را بررسی و بعد از مجازی سازی، به نصب سیستم عامل می پردازند.

در قسمت کلاینت، نرم افزارهای لازم و کاربردی سازمان را نصب می کنند. به نصب آنتی ویروس ها اقدام می کنند. آنتی ویروس ها بر اساس نیاز شبکه انتخاب می شوند. تنظیمات آنها را انجام می دهند.

تنظیمات سیستم های ارتباطی

سیستم های ارتباطی بین بخش های مختلف سازمان یا شرکت ها به صورت اصولی و یکپارچه برقرار می شود . تنظیمات مربوطه انجام می شود و یکپارچگی ارتباطات توسط روتر صورت می گیرد. در ایجاد ارتباط بین بخش ها باید هیچگونه اختلالی مشاهده نشود.

امنیت شبکه

امنیت شبکه باید توسط کارشناسان با هدف ممانعت از ورود ویروس به شبکه و عدم هک شبکه، برقرار شود. پیاده سازی امنیت شبکه یکی از مهمترین خدمات نصب و راه اندازی شبکه می باشد.

راه اندازی سیستم برق شبکه

برای پیاده سازی شبکه به سیستم برق نیازمندیم و باید سیستم برق شبکه عاری از هر گونه نقص یا کمبودی باشد. مانند کمبود پریزها و…

باید با محاسبه برق لازم برای شبکه، به پیاده سازی سیستم برقی متناسب با نیاز شبکه اقدام نمود.

راه اندازی سیستم مخابراتی

باید سیستم ارتباطی مخابراتی که از نیازهای مهم شبکه می باشد به صورت مدل های مختلف به گونه ای که پاسخگوی نیازهای ارتباطی درون سازمانی باشد، شکل گیرد.

آزمایش و تست نهایی

پس از پیاده سازی تمامی خدمات لازم شبکه، اقدام به بررسی و تست شبکه می کنند تا در صورت هر گونه ایراد و نقص در شبکه به رفع ایراد و نقص شبکه قبل از ارائه به کارفرمایان بپردازند.

گزارش نهایی

تمامی گزارشات لازم از تمامی مراحل به همراه نقشه کامل شبکه در اختیار کارفرمایان داده می شود. این نقشه ها و گزارشات کارفرمایان را در راستای نحوه صحیح استفاده از شبکه یاری می کند.

مزایای  ارائه خدمات شبکه

با ارائه این خدمات شبکه دراستفاده از منابع و سرمایه سازمان صرفه جویی می شود و سازمان با صرفه جویی در هزینه ها و منابع خود به هدف مورد نظر خود دست می یابد.

از سرقت اطلاعات شبکه و ویروسی شدن شبکه جلوگیری می شود.

از قطعی های مکرر سیستم ها و آسیب های نرم افزاری سیستم ها جلوگیری می شود.

تبادل اطلاعات درون سازمانی یا بیرون سازمانی به سریعترین زمان ممکن صورت می گیرد.

هزینه راه اندازی شبکه

هزینه های خدمات نصب و راه اندازی شبکه با توجه به سازمان یا نهاد کارفرما و بزرگی شبکه مورد نظر و تجهیزات مورد نیاز، تعداد سیستم ها و سرورها و خرید نرم افزارها و نیروی انسانی مورد نیاز تعیین می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Rate this post