هک کردن شبکه‌های کامپیوتری ، مشکلی است که باید با روش های مناسب برای مقابله با آن اقدام نمود. روش های زیادی برای هک کردن شبکه وجود دارند.

هکرها روش های گوناگونی برای نفوذ به شبکه ها دارند. هدف آنها از نفوذ به شبکه ها متفاوت بوده و گاهی با هدف شخصی و گاهی به صورت سفارشی این کار را انجام می دهند. هکرها این توانایی را دارند که در سریعترین زمان ممکن داده ها و اطلاعات شبکه را به سرقت ببرند.

البته اقدامات زیادی در ارائه خدمات شبکه برای سازمان ها ، صورت می گیرد تا راه های نفوذ به شبکه بسته شود. به هر میزانی که راهکارهای امنیتی شبکه ها قوی تر باشند ، راه نفوذ به آنها سخت تر است. پس شبکه ها باید به فکر بهترین راهکارهای امنیتی برای محافظت از داده ها و اطلاعات خود باشند. بهترین راهکارهای امنیتی باید با توجه به شناخت درست روش های هک کردن شبکه‌های کامپیوتری ارائه گردند. در ادامه به بررسی روش های نفوذ به شبکه می پردازیم.

اختلال در سرویس ( DoS )

این حمله ، یکی از مخرب ترین حملات هکرها می باشد. هکرها در این حملات ، بسته های حجیمی را به صورت پیوسته به سیستم شبکه موردنظر ارسال می کنند. شبکه هدف مشغول آنالیز و پردازش داده های نادرست می شود. این فعالیت یک بار اضافی بسیار زیادی بر سیستم شبکه هدف وارد می کند و سیستم های آنها را از کار می اندازد.

حملات DoS دو نوع محلی و گسترده می باشد. حمله محلی به یک سیستم مهم مانند سرویس دهنده وب می شود. حمله گسترده به چندین سیستم که هر یک از آنها خدمات مهمی را انجام می دهند ، می شود.

اختلال در سرویس توزیع دهنده ( DDoS ) ، روش های هک کردن شبکه‌های کامپیوتری

 

هک کردن شبکه‌های کامپیوتری

در این نوع حملات در یک بازه ی زمانی مشخص ، توسط رایانه های گوناگون که ممکن است هک شده باشند ، به صورت پیوسته به یک سرور خاص تقاضای دریافت اطلاعات می شود. در این حملات فرد هکر به پخش کردن نرم افزاری مشخص به نام Zombite کرده و آن را روی سیستم های گوناگون نصب می کند.

هکر تعدادی سیستم را تحت کنترل خود می گیرد و توسط آنها بسته هایی را به هدف ( قربانی ) ارسال می کند. سیستم هدف به تدریج دچار اختلال می گردد. گاهی قربانی دلیل اختلال سیستم خود را متوجه نمی شود و نمی داند به آن حمله شده است.

سر ریز بافر و اختلال در نرم افزار

یکی دیگر از روش های هک کردن شبکه‌های کامپیوتری ، سر ریز بافر و اختلال در نرم افزار می باشد. اختلال در برنامه نویسی نرم افزارها و برنامه های گوناگون این دسترسی را برای هکرها ایجاد می کند که با نوشتن داده های بی ربط در بافر نرم افزار ، بافر سر ریز نموده و نرم افزارها و برنامه ها خراب شوند. بدین ترتیب نرم افزارها و برنامه های موردنیاز و حیاتی سازمان ها دچار اشکال می شوند و در عملکرد شبکه اختلال ایجاد می کنند.

مردی در میان ( Man in the Middle ) ، یکی از روش های هک کردن شبکه‌های کامپیوتری

 

هک کردن شبکه‌های کامپیوتری

 

هکر با استفاده از ARP Poisoning ، تبادل داده ها میان سرور و کلاینت را شنود کرده و از آنها سوء استفاده می کند. فرض کنید که هکر قصد دارد ترافیک میان سیستم هایی با آدرس 192.168.0.2 و 192.168.0.0  را شنود کند. هکر در چندین مرحله حملات مردی در میان را ترتیب می دهد.

ابتدا سرور در شبکه یک پیغام تقاضای ARP را میان تمامی کاربران به اشتراک می گذارد.

سپس هکر به ازای تقاضای ARP سرور یک جواب ARP  به سرور ارسال می کند و بیان می کند که من 192.168.0.2 هستم . یعنی یک سرور ساختگی در جدول سرور درست می کند و خودش را 192.168.0.2 معرفی می کند. سرور جدول خود را بر اساس داده هایی که هکر برایش ارسال نموده ، آپدیت می کند.

در ادامه این روش از هک کردن شبکه‌های کامپیوتری ، هکر یک تقاضای دیگر به سیستم شما فرستاده و خود را سرور معرفی می کند. شما هم بسته هایی که باید به سرور ارسال کنید را به صورت اشتباهی به آن می فرستید.

در نهایت هکر جداول MAC قربانی را تغییر می دهد. یک برنامه خاصی را اجرا و همه ی ترافیک های دریافتی از رایانه شما را به سرور ارسال می کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
5/5 - (1 امتیاز)