بکاپ گیری از اطلاعات شبکه ، یکی از اقدامات ضروری برای تمامی شبکه های کامپیوتری است که باید به صورت منظم انجام شود.

اهمیت پشتیبان گیری از داده ها و اطلاعات شبکه

هر شبکه ای قطعاً دارای اطلاعات و داده های با ارزشی است که برای شبکه بسیار حیاتی می باشد. برای حفاظت از این اطلاعات ، نیازمند بکاپ گیری از آنها هستیم. اگر بکاپ گیری از داده ها انجام نشود ، ممکن است مشکلات زیادی برای شبکه بوجود بیاید.

مشکلات سخت افزاری ، ویروس ها و بد افزارها ، خطای انسانی در پاک شدن داده ها و … از جمله عواملی هستند که داده های یک شبکه را تهدید می کنند.

اصلی ترین مزایای بکاپ گیری از اطلاعات شبکه چیست ؟

در ارائه خدمات شبکه ، به پشتیبان گیری از داده ها و اطلاعات شبکه اقدام می شود. مهمترین مزایای پشتیبان گیری از داده ها و اطلاعات شبکه ، موارد زیر می باشند.

مراقبت از اطلاعات در مقابل خرابی هارد دیسک

علل زیادی ممکن است سبب خرابی هارد دیسک شوند. بعضی از هارد دیسک ها بر اثر کهنگی یا آسیب های سخت افزاری و نرم افزاری دچار مشکل می شوند. خرابی هارد دیسک ها ، به یکباره انجام نمی شود و به مرور انجام می شود. زمانی که شما از داده ها و اطلاعات به صورت منظم بک آپ گیری کنید ، از خرابی هارد دیسک ها هراسان نمی شوید. زیرا تمامی داده ها و اطلاعات با ارزش را در اختیار دارید.

محافظت از اطلاعات در مقابل قطعی برق

یکی دیگر از مزایای بکاپ گیری از اطلاعات شبکه ، محافظت از آنها در برابر حوادث طبیعی و قطعی برق است. سیستم ها و تجهیزات شبکه در معرض خطرات مختلفی مانند نوسانات برق می باشند. شما نمی توانید از بروز چنین خطراتی جلوگیری کنید. اما می توانید از داده های خود پشتیبان گیری کنید تا در صورت بروز چنین مشکلی ، از آنها استفاده کنید و با نابودی آنها مواجه نشوید. شما می توانید از یک شرکت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری بخواهید که بکاپ گیری از داده های شما را به صورت منظم انجام دهند.

بازیابی در صورت به مشکل بر خوردن سیستم عامل

حجم بالایی از مشکلات رایانه ای مربوط به خرابی OS می باشد. گاهی OS به علت تقسیم بندی اشتباه فضای حافظه برای هر یک از بخش ها ، به مشکل برمی خورد. گاهی هم ، مشکلات نرم افزاری سبب خرابی سیستم عامل می شوند. یکی از مزایای بکاپ گیری از داده ها ، این است که با خرابی سیستم عامل می توان اطلاعات را در اختیار داشت و مجدداً بازیابی نمود. اصلاً کار عاقلانه ای نیست که بخواهید از اطلاعات با ارزش خود ، نسخه های پشتیبان تهیه نکنید.

دستیابی سریع به داده ها و اطلاعات ( مزایای بکاپ گیری از اطلاعات شبکه )

از اصلی ترین مزایای پشتیبان گیری از داده ها ، دسترسی آسان به فایل ها و پرونده ها است. زمانی که شما نسخه های پشتیبان از اطلاعات تهیه می کنید ، در سریعترین زمان ممکن می توانید به آنها دستیابی پیدا کنید. حتی محدودیت مکانی ندارید و در هر نقطه ای که اینترنت داشته باشید ، به راحتی به اطلاعات موردنیاز خود دست پیدا می کنید.

انواع روش های پشتیبان گیری از اطلاعات

متداول ترین روش های بکاپ گیری از اطلاعات شبکه ، شامل موارد زیر است.

 

بکاپ گیری از اطلاعات شبکه

روش Reverse incremental Backup

در این روش ، یک نسخه پشتیبان از داده ها تهیه می شود و به صورت منظم این نسخه ها را آپدیت می کنند. در شرایطی که به بازیابی داده ها نیاز باشد ، نسخه های اندکی موجود هستند و کار آسانی پیش روی دارید.

روش کاربردی Full Backup

در این روش از تمامی داده ها و اطلاعات مهم شبکه ، نسخه بکاپ تهیه می شود. این شیوه بکاپ گیری از جامع ترین و کامل ترین روش های بکاپ گیری است. برای تهیه ی این نسخه های پشتیبان به ابزارهای خاص و ویژه ای نیاز نمی باشد. معمولاً شبکه هایی با داده های ارزشمند ، به این بکاپ گیری نیاز دارند.

Incremental Backup ، از روش های بکاپ گیری از اطلاعات شبکه

این روش به تمرکز بسیار زیادی نیاز دارد. چون بکاپ گیری از پرونده هایی است که قبلاً از آنها نسخه های پشتیبان تهیه شده و به دلیل اعمال تغییرات جدید در این پرونده ها ، به گرفتن بکاپ از برخی از داده های جدید نیاز است. این بکاپ ها را با این شیوه تهیه می کنند که سبب صرفه جویی در زمان و فضای پشتیبان گیری می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
5/5 - (1 امتیاز)