بررسی ۱۰ نکته مفید مجازی سازی

بررسی ۱۰ نکته مفید مجازی سازی : مجازی سازی  در  راه اندازی شبکه باعث تفریق هزینه‌ها، تسهیل امور مدیریتی، و توانمند ساختن یک سازمان در راندمان هر چه اغلب از سرمایه‌های فنی خود شود. نکاتی که در پیوستگی می‌خوانید به شما کمک می‌کند لغایت از این منافع بهره مند شوید.
مجازی سازی برای تمامی شرکت‌ها در هر اندازه‌ای که باشند به یک ضرورت تبدیل شده است. از کمپانی های زیاد حقیر تا شرکت های کبیر خدمات شبکه تولید, مجازی سازی کمک می‌کند الی از سخت‌افزارهای خود بهره وری بیشتری کنند و این دشوار افزارها برای کمپانی ‌های خود نسبت به اسبق کار بیشتری سپریدن دهند. این تکنولوژی برای بسیاری از شرکت‌ها کاملاً جدید، اما برای بقیه قدیمی و باستانی شده است. صرف نظر از این که شما در چه موقعیتی هستید، مجازی سازی یک تکنولوژی گسترده با اجزای متحرک فراوان است. داشتن نزاکت اتمام کاری به بهترین وجه که متناسب با نیازهایتان باشد باید قصد اصلی شما و تیم IT شرکتتان باشد. با در نظر اخذ این ایده، در پیوستگی به بررسی ۱۰ نکته درباره مجازی سازی می‌پردازیم که نباید توسط مدیران شبکه نادیده گرفته شوند. البته منظور ما آن بخش از مدیران شبکه است که پسین این تکنولوژی را دلخواه پیمان داده‌اند (یا قبلاً راجع به آن بررسی دقیقی کرده‌اند).

۱: دشوار افزار را برای گنجایش مجازی برنامه ریزی کنید

هنگامی که در مراحل اولیه برنامه ریزی محیط مجازی خویش هستید، اشتباهاً مشکل افزاری را خریداری نکنید که طاقت مدیریت باری که مجازی سازی روی آن قرار می دهد را ندارد. در این گویه شما نیاز به تعمق بیش از حد معمول دارید. به یاد داشته باشید که سرور شما ممکن است میزبانی ماشین‌های مجازی متعددی را بر دوش گیرد، پس باید توان اولیه و در ضمن فضای لازم برای رشد را داشته باشد. در پایان شما به سرور میزبانی احتیاج دارید که مختص ماشین‌های مجازی باشد. گنجایش را دو مساوی اندازه گیری کنید، با اعمال هر ماشین مجازی یک ظرفیت ناچیز کنید. انگار نکنید که یک ماشین مجازی فضای کمی را بر روی سرور اشغال می‌کند. و در ضمن فرض را بر این نگذارید که سرور شما تنها میزبان یک ماشین مجازی است.

۲: طول عمر هر ماشین مجازی را دنبال کنید

من از برخی مدیران شبکه در پشتیبانی شبکه شنیده‌ام که یک ماشین مجازی را رها کرده و با کمترین و حتی بدون بازرسی گذاشته‌اند که کار خود را بکند. شما باید تمامی ماشین‌های مجازی خود را از نخست تابه ته پیگیری کنید. همچنین دائم باید راجع به این که ماشین‌های مجازی تا چه اندازه گسترش مکشوف ‌اند، چگونگی کنونی آنها چیست، چه مقدار ترافیک را به خویش برگزیدن داده‌اند، و هر نوع اطلاعات دیگری که به دست می‌آورید، مطلع باشید. موضوع زیاد وسوسه انگیز این است که بگویند: ماشین‌های مجازی را “تنظیم کن و فراموش کن”، اما این یک اشتباه فاحش است و می‌تواند شما را در دنیایی از مشکلات فرو ببرد. نرم انگیزه ها مانیتورینگ میزان استفاده از پهنای باند توسط هر یک از ماشین های مجازی را به شما نمایش می دهد و شما بسهولت ماشین هایی که بیشترین شدامد شبکه را دارند معرفی و مدیریت خواهید کرد.

۳: هر چیزی را مجازی سازی نکنید

هر چیزی را نباید مجازی سازی کرد. منظور سرور FTP است که فقط ترافیک داخلی چندین کاربر را گرفتن می‌کند؟ چه بسا خیر. پرینت سرور؟ نه احتمالاً. شما بیچارگی به ایجاد یک برنامه مشخص و دلایل قاطع برای هر چیزی که مجازی سازی می‌شود، دارید. نخستین چیزی که باید از خودتان بپرسید این است که “چرا لازم است سرور X را مجازی سازی کنیم؟ وقتی توانستید به این پرسش با اندکی اطمینان پاسخ دهید، همین استدلال را برای هر سروری که فکر می‌کنید از مجازی سازی هوده می‌برد، به شغل ببرید.

۴: ترافیک مجازی را همچون ترافیک غیر مجازی بازبینی کنید

مطمئن شوید که ترافیک مجازی را همچون ترافیک غیر مجازی خود بازرسی می‌کنید. خیال خود را با این تفکر که میزبان‌های مجازی ایمن‌ترند صرفاً به این علت که به چهره آنی می‌توانید وضعیت آنها را با یک آگاهانیدن کنترل نمایید، راحت نکنید. این یک حس دروغین از ایمنی است و نباید به عنوان جایگزینی برای امنیت در عقیده گرفته شود. ولی وارسی فراتر از امنیت می‌رود. شما باید از شدامد درونی و خارجی ماشین‌های مجازی خود اطلاع داشته باشید. پس از یک دوره زمانی معین، شما می‌فهمید که آیا لازم است به ماشین‌های خاصی منابع بیشتری داده شود و این که آیا به دیگر ماشین‌های مجازی می‌توان به چهره مستقل سرویس داد.

۵: منابع مجازی را به چهره مجانی نبخشید

من بارها دیده‌ام: ماشین‌های مجازی که به نظر می‌رسند فضای کمی اشغال می کنند به راحتی در یک گستره به صورت “رایگان” در اختیارگذاشته می‌شوند. این کاررا نکنید. حتی یک سرور را به صورت مجانی از حالت مستقل به حالت مجازی شده تغییر ندهید. مشتریان باید منافعی که از سرور مجازی شده عاید آنها می شود را درک کنند. مجازی سازی به اتفاق با همه مزایایی که با خویش به ارمغان می‌آورد، هزینه ای دارد. علاوه بر این، تکنولوژی مورد بیچارگی برای مجازی سازی حائز هزینه‌های مرتبط است، و گاهی اوقات این هزینه‌ها بالاست. سازمان شما نمی‌تواند به تنهایی از عهده این مخارج برآید.

۶: از ماشین های مجازی برای سیستم‌های یکبار مصرف بهره‌گیری کنید

این مساله ممکن است برای بعضی کسان کمی عجیب به عقیده برسد، اما مواقعی هست که شما موقتاً نیاز به یک سیستم و یا سرویس دارید. در چنین مواقعی هیچ رهسپار بهتر از ارائه یک سرویس گذرا با ماشین‌های مجازی وجود ندارد. بیچارگی به یک سرور FTP زودگذر هست؟ ماشین مجازی کارساز است. دربایستن به یک پرینت سرور یا وب سرور موقت هست؟ ماشین مجازی بسنده-بسندگی می کند. یک نکته خوب درباره ماشین‌های مجازی این است که منابع دشوار افزاری آنها برای شما هزینه بر نیست، پس برپایی چنین ماشینی بسیار آسان است. شما حتی می‌توانید ماشین‌های مجازی خاصی را برای “وظایف یکبار مصرف” برپایی کرده و آنها را تنها در چهره نیاز پرکار کنید.

۷: هنگامی که کارآیی مهم است، از دیسک‌های حجیم کاربرد کنید

اکثر مدیران برای ماشین‌های مجازی خویش دیسک‌هایی با حجم فعال ایجاد می‌کنند. برای آن تقسیم از ماشین‌های مجازی که دربایستن به کارآیی اکثریت دارند، باید دیسک های حجیمی گزین کردن دهید. به عبارت دیگر، یک اندازه راستین برای دیسک در پیکربندی ماشین مجازی تنظیم کنید. بله، باید برنامه ریزی‌های لازم را بکنید تا ماشین میزبان فضای کافی برای سرویس دهی به ماشین‌های مجازی را داشته باشد. اما کارآیی حاصل از این پیشه قطعاً ارزش وقتی که صرف کرده‌اید را خواهد داشت.

۸: تمام ابزارهای توسعه ماشین مهمان (guest)و مجازی سازی را نصب کنید

این فرمایش دوری ناپذیر است. اکثر ابزارهای ماشین مجازی (مانند VMware و VirtualBox) ابزارهای توسعه ماشین مهمان و دیگر ابزارهای مجازی سازی را ارائه می‌دهند که برای درمان تجربه و عملکرد و همچنین بستگی یکپارچه مهمان و میزبان در خدمات شبکه ایجاد شده‌اند. بسیاری از مدیران از نصب این افزارها با فرض اینکه غیر بایسته هستند، غفلت می‌کنند. ولی شما آنها را نصب کنید. ابزار‌های یکپارچه سازی ماوس، درایورهای صفحه نمایش، یکسان سازی سررسید مهمان- به- میزبان ، و ابزار‌های سایر می‌توانند برای کمک به کارآمدتر برپایی یک ماشین مجازی نصب شوند. اگرچه ممکن است لازم نباشند، اما برای درمان قابلیت کاربرد نهایی مفیدند.

۹: سیستم میزبان خویش را در تمام اوقات کاملاً به روز نگه دارید

اکثر افراد تصور می‌کنند تمام خپگی روی سیستم عامل ماشین مهمان است. هر چند این امر برای ماشین مجازی درست است، میزبان نیز نقش مهمی در این فرآیند ایفا می‌کند. آخرین چیزی که شما نیاز دارید این است که ماشین‌های مجازی خود را بر روی یک دستگاه آفت پذیر ایجاد کنید. اگر این سرور میزبان ماشین‌های مجازی متعددی نیست، مطمئناً تنها چیزی که در معرض خطر است داده‌های ارزشمند سرور است. ولی نظر به اینکه سرور میزبان تعدادی ماشین مجازی است (که بعضی از آنها می‌تواند متعلق به مشتریان باشد)، ترسانیدن از دست دادن داده‌ها به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. به همین دلیل، شما باید مطمئن شوید که ماشین میزبان به روز و همیشه ایمن است.

۱۰- از یک مسیر شغل جامع برای مانیتورینگ زیر ساخت های مجازی سازی کاربرد کنید

نظارت بی وقفه و جامع ذیل ساخت های مجازی سازی از اهمیت بسیار فوقانی برخوردار است، به خصوص در مواقعی که تعداد سرورهای مجازی شما بسیار باشد امکان مهار سلامت و رسیدگی وضعیت هر یک از سیستم ها به چهره موردی و دستی شدنی نیست، لذا شما احتیاج به راه کاری تخصصی برای مانیتورینگ ۲۴ ساعته سرورهای مجازی دارید که در صورت بروز هر نوع خرده شما را بلادرنگ از جستار با تازه سازد، سیستم جامع مانیتورینگ شبکه و دیتا سنتر کل آنچه شما برای این امر بیچارگی دارید در اختیارتان قرار خواهد داد.

نتیجه

زمانی شدنی است شرکت شما قصد سرمایه گذاری در فناوری‌های مجازی را داشته باشد. در آن زمان، شما باید الی مرز امکان آمادگی داشته باشید. پروا کنید که با سعی و کوشیدن و پشتکار کافی، ماشین های مجازی در پول، زمان و سعی شما صرفه جویی می‌کنند – که در نهایت مایه خوشنودی مشتریانتان می‌شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
4/5 - (2 امتیاز)