اتصال به اینترنت با تلفن ثابت و ADSL  یکی از روش های محبوب و کاربردی در نصب و راه اندازی یک اتصال اینترنتی، به ویژه در منازل می باشد.

نحوه اتصال به اینترنت با تلفن ثابت و ADSL

این روش از روش های دسترسی به اینترنت می باشد که با تلفن شما بدون نیاز به خط جدید، اتصال اینترنتی برقرار می شود. در این روش خط شما در زمان استفاده از اینترنت اشغال نمی شود.

برای اتصال به اینترنت با تلفن ثابت و ADSL به یک مودم  بر روی خط  ADSL  و یک اسپلیتر و یا میکروفیلتر نیازمند هستیم. ابتدا باید به نصب و راه اندازی یک مودم اقدام نمایید. سیم تلفن مودم را با دو شاخه یا سوکت تلفن به پریز تلفن موردنظر وصل کنید. برای پیشگیری از بروز نویزشنیداری و خرابی مودم از اسپلیتر استفاده نمایید.

اسپلیتر شامل یک ورودی لاین و دو خروجی فون و مودم می باشد. سیم تلفن را از پریز بیرون آورده و در قسمت لاین اسپلیتر داخل کنید. یک سر سیم تلفن را به خروجی مودم روی اسپلیتر و سر دیگر را به قسمت DSL عقب مودم وصل کنید.

چنانچه قصد استفاده از یک پریز برای مودم و تلفن را دارید، می توانید از قسمت فون اسپلیتر یک سیم به دستگاه تلفن وصل نمایید.

اگر می خواهید تلفن را به صورت جداگانه از مودم روی خط رانژه جایگذاری نمایید باید یک میکروفیلتر به کار ببرید. میکروفیلتر دارای یک ورودی و یک خروجی است. سوکت ورودی به منظور وصل شدن به پریز تلفن و سوکت خروجی برای وصل شدن به تلفن است.

اختلال در اینترنت با تلفن ثابت و ADSL

چنانچه با مشکلاتی در وصل شدن اینترنت رو به رو شدید موارد زیر را بررسی نمایید.

نحوه اتصال سیم و سوکت ها به مودم باید به درستی انجام شده باشد.

از دو شاخه های ضد برق یا پریزهای دو لاین استفاده نکنید زیرا سبب اختلال در عملکرد مودم می شوند.

بدون اتصال های جانبی مانند تلفن، فکس، اسپلیتر و… مودم را به طور مستقیم به خط تلفن وصل نمایید و تست کنید که اختلال رفع شده است یا خیر.

پریز و سیم ها را تعویض نمایید تا شاید مشکل برطرف شود.

اگر موارد فوق را انجام داده و اختلال همچنان برقرار می باشد باید با سرویس های پشتیبانی شبکه مربوط تماس و مشکل را با آنها در میان بگذارید.

بررسی چراغ های مودم

برای اتصال به اینترنت با تلفن ثابت  و  ADSL باید چراغ های مودم را بررسی نمایید.

چراغ پاور    اتصال به اینترنت با تلفن ثابت

اولین چراغ از سمت چپ چراغ پاور می باشد که با روشن نمودن مودم این چراغ روشن می شود. این چراغ همیشه روشن می باشد مگر در مواقعی که مودم را از پشت خاموش نمایید. پس این چراغ هیچ گاه چشمک زن نیست و ثابت می باشد. اگر این چراغ روشن نشود احتمالاً مشکل در آداپتور می باشد.

چراغ ADSL اتصال به اینترنت با تلفن ثابت

روشن بودن این چراغ از درست بودن برقراری ارتباط  با شرکت ارائه دهنده خدمات شبکه اینترنت، حکایت دارد و نشان می دهد در اتصالات با اینترنت آنها مشکلی وجود ندارد. اگر این چراغ روشن نباشد ممکن است با ری استارت مودم ( خاموش و روشن نمودن مجدد ) این مشکل برطرف گردد. اگر مشکل حل نشود و چراغ باز هم خاموش باشد باید با شرکت ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید.

چراغ اینترنتچراغ اینترنت

سومین چراغ از سمت چپ می باشد. روشن بودن این چراغ نشان دهنده  درستی برقراری تمامی ارتباطات و آماده بودن اینترنت برای استفاده، می باشد. این چراغ هم پس از روشن شدن ثابت می ماند.

چراغ Wi-Fi  ( Wireless )چراغ Wi-Fi  ( Wireless )

با دانستن نام کاربری و پسورد به مودم متصل می شوید و چراغ وای فای به صورت چشمک زدن فعال می شود. برای استفاده از اینترنت باید این چراغ روشن باشد. چنانچه این چراغ روشن نبود، یک بار مودم را خاموش و روشن کنید.

در صورت اینکه سه چراغ اول روشن و این چراغ خاموش بود ( این حالت به اصطلاح سه چراغ شدن مودم گفته می شود.) احتمالاً دستگاه مودم شما دچار مشکل شده است و باید با مراکز تعمیراتی یا نمایندگی آن تماس بگیرید.

چراغ WPSچراغ WPS

این چراغ امکان اتصال به اینترنت را بدون نیاز به وارد کردن رمز، فراهم می نماید که آموزش آن مبحث جداگانه ای می باشد.

چراغ  LANچراغ  LAN

اگر مایل به داشتن سرعت اینترنت بیشتری می باشید، می توانید با استفاده از کابل LAN مستقیماً مودم را به سیستم خود متصل نمایید که این چراغ در این حالت روشن می شود.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۱ از ۵
از مجموع ۷ رای
5/5 - (1 امتیاز)